TURROI EGUNA

Domingo 11 Diciembre 2016, 09:00 - 14:00

GALDAKAO-BEKEA-LABEA-BURTOTZA-GALDAKAO

• Irteerako ordua: 9:00                                      Igandean: 2016-12-11
  • Lekua: GANGUREN MTtik
  • Hamaiketakoa Burtotzan: 10:30-11:00etan                    eguraldi txarra badago: Bedian (11:30etan)
  • Sari banaketa: 12:30etan
  • Itzulerako ordua: 13:00 eta 13:30

AZALPENTXOA

Aurten egingo dogun ibilbidea erraza da. Ibilbide hasierea  Gangureneko Egoitzan da. Ibilbideak Bekeatik Labeara egingo dau, eta gero, Ospitalean zehar Burtotzako baserrietarantz joko dogu.

IBILBIDEA

Galdakaotik Bekeara joango gara eta Puentelatorre zubitik Ospitalerantz joango gara bidegorritik.

Bide erosoa dogu hau. Behin Labean, errepide nagusia Ospitalera doan zubitik zeharkatuko dogu.

Hortik baserrietarantz eginik (10’) aldatzgora gogor bati ekingo deutsagu, beti eskoi aldera harturik.

Harrizko bide kaxkar bat igaro ondoren, bide leunego batera helduko gara. Hortik jarraituta, harri baten gainean eta zuhaitz baten gerrian marka beilegi bat ikusiko dogu. Hor, markak diñoanez, ezkerretarantz igongo dogu (20’).

Ehizagune baten ondotik igaro eta gero, basabide batera helduko gara. Harri gainean dagoen markak eskuma alderantz hartu behar dogula erakusten deusku eta hortik 200 bat metrora,

Gorosibaitik gora datorren basabidera eroango gaitu (30’).

Basabide horri jarraituz, hamar minutuan Burtotza baserrian gagoz (40’).

Burtotza baserri aurrean bide bi ditugu. Guk eskuma aldekoa hartuko dogu, hamar bat minutuan ibilbideko gailurrik gorenera heltzeko (291m).

Burtotza mendian mugarri bat dago erakusteko bi udalerriko muga.

Bediarako jesitera (eguraldi txarra egiten badu)

Ezkerreko bideak ere, inguruka-inguruka, gailurrera egiten dau. Gailurretik behera zigi-zagaka joango gara eta beheko bidegurutzean, beste bidea hartu dabenekin alkartuko gara. Harizti eder batetik zehar aurrera eginik, eta aldapatxo baten ostean, gain-beheraka joango gara (1 ordu).

Aldatzbehera luze bat egin eta gero, baserri baten ondoko bidegurutzera helduko gara. Ezkerretarantz hartuz gero, Lemoatxara joango ginateke, eta eskumatara eginda, Bediara joko dogu.

Bide horretan izango dogu, bai, potxingo, basatza eta lokatzarterik! Baina, hamabost bat minutuko bidea egin ondoren, Murtatza Auzora helduko gara, Bediako hilerri ondora.

Hortik ezkerretara egin eta errepide ertzetik hamar bat minutara daukagu Bediako Plaza nagusia.

Beraz, Galdakaotik Labeara: 40 ‘. Labeatik Burtotzara: 50’. ....Burtotzatik-Bediara 50'.

Itzulera

Itzulera etorri garen bidetik izango da.

______________________________________________________________________________________________________________________________________________________

DESCRIPCIÓN GENERAL

La travesía que vamos a hacer es fácil. Sale de la Ganguren MT de Galdakao (Gipuzkoa kalea, 11). El itinerario va por Bekea y baja a Labea, que pasando junto al Hospital se dirigirá hacia los caseríos que suben hacía Burtotza.

ITINERARIO

De Galdakao vamos a Bekea, y bajamos a Puentelatorre. Cruzaremos el puente y por el bidegorri llegaremos al Hospital.

Esta ruta es muy sencilla y una vez en Labea se cruza la carretera general por el puente que va al Hospital.

Bajando hacia los caseríos  (10’) enseguida se coge una fuerte subida por una pista asfaltada.

Se sigue el camino cogiendo siempre la derecha, y después de una zona desagradable entre piedras para andar se coge un camino más llano hasta llegar a una marca de color amarillo en una piedra y en un árbol que indica subir hacia la izquierda (20’).

Después de cruzar por un puesto de caza se llega a una pista.

Hay una marca de piedra que indica a la derecha y en 200m se llega a la pista que sube desde Gorosibai. (30’).

Siguiendo la pista hacia arriba llegamos en otros 10’ al caserío Burtotza.(40’).

Desde este caserío hay 2 caminos, nosotros seguiremos el de la derecha que es el que sube hasta la cota más alta del recorrido (Burtotzamendi 291m).

Tendremos que buscar entre la maleza el mugarri y sus piedras "testigo" que certifican que estamos en la muga de Galdakao con Bedia a la que llegaremos en unos 10’ más (50’).

El camino de la izquierda bordea esta cima, y llega al mismo sitio.

Si el tiempo es bueno haremos el Turroi eguna cerca del Burtotza, en caso contrario bajaríamos al frontón de Bedia.

Alternativa de bajada a Bedia

Desde la cima del alto bajamos bordeando hasta llegar a un cruce y juntarse con los que han cogido el camino anterior.

Seguimos hacia adelante entre un arbolado de robles, y después de una pequeña subida comenzaremos a bajar (1h).

Después de una bajada larga llegamos a un cruce junto a un caserío.

Hacia la izquierda se va hacía Lemoatxa, y hacia la derecha se va hacia Bedia.

Es un camino con bastantes charcos y barro, y después de 15’ de bajada llegamos al Barrio de Murtatza, en Bedia, junto al cementerio de Bedia.

Hacia la izquierda llegaremos a la carretera general, y en 10’ por la acera llegaremos a la Plaza de Bedia.

Regreso:

Desde Burtotzamendi bajaremos por el mismo camino de subida